پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۱۵:۰۵

هند 6 زیردریایی هسته‌ای می‌سازد

باشگاه خبری فراساحل: به گفته مقامات دفاعی هند، قرار است سه فروند زیردریایی از کلاس اسکورپن (Scorpene) نیز از یک شرکت فرانسوی سفارش داده شود. فرمانده نیروی دریایی هند گفت: این کشور شش فروند زیردریایی هسته‌ای برای تقویت ناوگان دریایی و جایگزینی آنها با زیردریایی‌های قدیمی و با سوخت دیزلی می‌سازد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌نیوز، آدمیرال رابین دووان (Robin Dhowan) ساخت این شش زیردریایی در قالب یکی از برنامه‌های ارتش هند صورت می‌گیرد. ادامه داد: ویژگی‌های فنی این زیردریایی‌ها در دست مطالعه است و قرار است کارگاه کشتی‌سازی برای ساخت این زیردریایی‌ها مشخص شود.


به گفته مقامات دفاعی هند، قرار است سه فروند زیردریایی از کلاس اسکورپن (Scorpene) نیز از یک شرکت فرانسوی سفارش داده شود. گفته شده است که سال آینده نیز زیردریایی هسته‌ای «آریهانت هند» که قابلیت حمل موشک بالستیک را دارد در مرکز کشتی‌سازی نیروی دریایی هند به آب انداخته می‌شود.


نیروی دریایی هند هم اینک تنها 13 زیردریایی معمولی در اختیار دارد که 10 فروند آن را از سال 1986 تا 2000 از روسیه خریداری کرده است. بنابه این گزارش، با توجه به قابلیت‌های جنگی و دفاعی زیردریایی همسایگان دریایی این کشور که همچنان در حال افزایش است، هند خود را ناگزیز به افزایش قابلیت‌های نظامی خود در زیر دریا می‌بیند. چین، بزرگترین رقیب منطقه‌ای هند اکنون پنج زیردریایی جنگی هسته‌ای، چهار زیردریایی دارای کلاهک هسته‌ای و 53 زیردریایی معمولی دارد. پاکستان، دیگر رقیب این کشور نیز پنج زیردریایی از چین خریداری کرده است.



  کد خبر : 869
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :